Archief voor oktober, 2015

Your Personal Training, vol in ontwikkeling!

De laatste paar maanden heeft het team van Your Personal Training niet bepaalt stil gezeten en heeft het zich op allerlei manieren ontwikkeld. Zo is de bouw van onze eigen studio een feit en bieden wij op steeds meer locaties in de regio Utrecht Personal Training aan. Ook is door het toegenomen succes ons team de laatste paar maanden versterkt door een paar nieuwe trainers. Hoog tijd om iedereen van het team even voor te stellen en van iedereen iets meer te weten te komen.

Iedere week nemen wij ter inspiratie een kijkje in het leven van een van de trainers van het Your Personal Training team.
Vandaag komen we wat meer te weten over trainer Tommy:

Wie is Tommy?
Ik ben Tommy van Hees, 27 jaar en woonachtig in IJsselstein. Na het afstuderen aan de Haagse Academie voor Lichamelijke Opvoeding (HALO) ben ik in 2012 als sportdocent gaan werken op het Politie Trainingscentrum te Amsterdam. Nadat ik daar veel ervaring in de praktijk had opgedaan ben ik verschillende opleidingen op het gebied van fitness en personal training gaan volgen. Vervolgens heb ik mij in 2014 aangesloten als PTer bij Your Personal Training. Om mijzelf verder te ontwikkelen op het gebied van personal training, ben ik begin dit jaar begonnen met de opleiding Overload Worldwide.

Wat vind jij het leuks aan het vak Personal Trainer?
Het boeken van resultaat met mijn klanten. Dat is waar je het tenslotte allemaal voor doet.

Voor welk doel train jij zelf?
Ik train voor het doel waar naar mijn idee +/- 80% van de mensen voor traint, maar het eigenlijk niet hardop durven te zeggen. Namelijk om er zomers op het strand in je zwembroek goed uit te zien. Ik ben dus regelmatig in het krachthonk van de sportschool te vinden. Ook vind ik dat je als PTer een voorbeeld fysiek moet zijn voor anderen.

Hoe ziet jouw training er uit?
Zelf doe ik gemiddeld zo’n twee tot drie keer per week aan krachttraining. Door gebrek aan tijd, de laatste tijd helaas slechts twee keer per week. Hierdoor kies ik er voor om in één training mijn hele lichaam te trainen, dus geen split schema.
Momenteel ziet mijn training er als volgt uit:

Movement preparation squat (specifieke w-up)
Squat 6-10 hh (Hypertrofy/Strength) 2 sets
Dumbbell Press 6-10 hh (Hypertrofy/Strength) 2 sets
Pulley Row 6-10 hh (Hypertrofy/Strength) 2 sets
Military Press 6-10 hh (Hypertrofy/Strength) 2 sets
Biceps EZ bar Curl 6-10 hh (Hypertrofy/Strength) 2 sets
Triceps Cable Pushdown 6-10 hh (Hypertrofy/Strength) 2 sets

Verder probeer ik regelmatig van trainingsschema te wisselen, door te variëren in intensiteit, tempo, volume en oefeningen zodat mijn lichaam niet lui wordt en zich dan niet meer zal aanpassen aan de trainingsprikkel. Door regelmatig te blijven variëren, wordt je lichaam continu uitgedaagd om zich te blijven aanpassen aan de gevraagde functie.

Hoe ziet jouw voeding er uit?
Sinds de start van mijn opleiding bij Overload Worldwide eet ik volgens het Personal Hormonal Profiling programma. Ik verdeel mijn dagelijkse voeding over 6 maaltijden op de dag. Op deze manier blijft mijn lichaam continu voorzien van bouwstoffen en energie, krijg ik geen dips en blijft mijn metabolisme hoog. Ik eet zoveel mogelijk zoals onze voorvaderen “de Caveman” aten, waarbij je alles mag eten wat rent, vliegt, zwemt, groen is en geen barcode heeft. Puur natuur dus. Vier maaltijden bestaan uit de voedingsgroepen eiwitten, vetten en groenten en twee maaltijden bestaan uit koolhydraten. Tussen de maaltijden door drink ik ruim 2 liter water en groene thee.

Wat is jouw ultieme trainingstip aan anderen?
Ik zie veel mensen in de sportschool tijdens de krachttraining enkel bewegen in plaats van echt trainen. Probeer (mits pijnvrij) altijd te bewegen over de volledige bewegingsuitslag en tot het punt van muscle failure (overload). Als je wil dat je lichaam verandert, dan zou je het lichaam uit balans moeten brengen en de homeostase moeten verstoren. Dus niet stoppen als je een beetje moe wordt en je spieren beginnen te verzuren, maar pas als je lichaam écht niet meer in staat is om (met een goede techniek) nog een herhaling te kunnen maken. Dan pas ben je écht aan het trainen.

Sportieve week allemaal!

Groeten Tommy van Hees