Training Pass through lunges

Training Pass through lunges

Op zoek naar wat extra uitdaging bij de lunges? Probeer dan eens de ‘pass through lunges’.
De ‘pass through lunge’ is een mooie manier om tijdens de lunge ‘gedwongen’ meer spierspanning te creëren in het diepste gedeelte van de beweging. Dit komt doordat (in dit geval) de kettlebell onder het been langs van hand verwisseld wordt. Door de kettlebell van hand te verwisselen in het diepste punt, hang je ongeveer 1 seconde in die positie. Het resultaat: meer spierspanning.
De mooie bijkomstigheden van de ‘pass through lunges’ zijn, dat het meer balans en van je core vraagt.

Uitvoering

  • Houd de kettlebell in je linkerhand.
  • Maak een grote uitstap voorwaarts met je linkervoet. (Deze uitstap is dusdanig groot, dat
         als je door je benen zakt, beiden knieën ongeveer in een 90 graden hoek zitten in het diepste punt.)
  • Zak met je rechterknie naar de grond. Blijf hierbij je torso mooi recht boven je heupen houden.
  • In het diepste punt (nog net voor je rechterknie de grond raakt) breng je de kettlebell onder
         je linkerbeen naar je rechterhand.
  • Als je de kettlebell in je rechterhand hebt, stap je terug met je linkervoet.
  • Herhaal de beweging, maar nu met de kettlebell in je rechterhand en stap uit met je rechtervoet,
         enz.

Training Pass through lunges

Mochten er vragen zijn, dan zie ik deze graag tegemoet.
Succes!

Brian Smeulders
Fit by BrianPersonal training in Houten en Utrecht