Oefening van de week - Eenvoudige Push-up Variatie

Oefening van de week – Eenvoudige Push-up Variatie

Oefening van de week – Eenvoudige Push-up variatie

 

In een vorige uitleg heb ik de Push-up al eens uitvoerig besproken. Het kan echter zijn dat deze oefening nog te zwaar is voor je.

Uiteraard is er een opbouw mogelijk om tot die uiteindelijke goede Pushup te komen. En dat is door niet op de grond te beginnen, maar schuin. Op deze manier kost het minder kracht en kun je het opbouwen naar de Pushup op de grond.

 

Hoe doe je dat?

In de sportschool:

Indien je altijd in een sportschool sport kun je de “Smith’s Machine” gebruiken of een Squat rack, waar de stang op meerdere hoogten te verstellen is.

Ben je een beginnend sporter? Volg dan onderstaande stappen:

  1. Stel de hoogte van de stang in op ongeveer ellebooghoogte.
  2. Pak de stang net buiten schouderbreedte vast.
  3. Ga op de bal van je voet staan, zodat je schuin tegen de stang aanleunt.
  4. En zorg ervoor dat, als je naar de stang komt, dat je borst de stang raakt en niet je schouders. Zie video.
  5. Is dit te licht, stel de stang dan wat lager in. Hoe lager de stang, hoe zwaarder de oefening wordt.

 

In de buitenlucht of thuis:

Als je altijd buiten sport zoek dan een bankje, hekje of een Calisthenics (sport) parkje op jouw route. Als je een bankje wilt gebruiken, dan kun je achter het bankje gaan staan en Pushup’s doen op de rugleuning. Is dat te licht, dan kun je de zitting ook gebruiken.

Uiteraard kun je ook allerlei andere obstakels gebruiken om oefeningen op te doen. Kijk eens om je heen als je bijvoorbeeld aan het rennen bent en kom er achter dat je buiten veel meer kunt doen dan alleen maar rennen.

 

 

Succes en veel plezier met het sporten!

 

Martin Kocken